web analytics

Top 100 (175)

Cred că de pe Mediafax am ajuns pe articolul ăsta, care m-a pus niţel pe gânduri tulburi. Dincolo de titlul promiţător „Cele mai sexy maşini din ultimii 100 de ani”, am citit un articol din care am intuit, de la o poştă, pasiunea pentru maşini cu „sex-appeal” a autoarei şi efortul acesteia, oarecum voalat şi transpus în expresii aparent nestudiate, de a-şi etala cunoştinţele probabile în domeniu.

În a doua jumătate a articolului promite că încetează cu cele de mai sus şi revine la subiectul enunţat în titlu. Dar n-o face, alegând să ne explice cum arată barele de protecţie „seducătoare” şi poliloghiind cu pasiune despre „maşinile alea care invită la fantezii urcate pe pereţi” (?). În cele din urmă, ajungem la finalul lecturii şi dăm click pe galeria foto, adresată exclusiv bunilor cunoscători, respectiv acelora care recunosc modelul şi anul de fabricaţie în cazul fiecărei fotografii, altfel aceste informaţii ar fi venit în ajutorul neştiutorilor, gen me and myself.

Articolul abundă în cuvinte, expresii precum: „sexy”, „obraznice”, „senzuale”, „fantezii”, „tentaţia drăcească”, „sălbatice”, „vibrante”, „sex-appeal”. Mon cher, eu nu pricep o iotă. Sau, hai că exagerez, înţeleg aluzia, cum că ar fi foarte mişto maşinile astea, dar de aici până la „sexy” e cale lungă. S-ar spune că frigiderul meu e gelos. La fel şi mixerul, maşina de spălat rufe şi cea de tocat carne. „Ce, noi nu îţi oferim autonomie?”, m-ar întreba tv-ul. „Ba da, doar că cu voi nu mă pot afişa pe stradă, lăsând gură cască vecinii, potenţialii parteneri sexuali, necunoscuţii, societatea”. „Aha, deci te fâţâi cu maşina aia şmecheră pentru imagine, iar lor le spui că e pasiune… şi ei te vor considera rafinată, rasată, cultivată şi realizată”, îmi raţionează uscătorul de păr. „Ceva de genul…, continui eu, e un fel de cocălăreală social acceptată, rulată de la cei cu nivel mediu de trai, în sus.” Aragazul, clipind des din ochiuri, mă întreabă şoptit şi emoţionat: „Adică eu nu sunt senzual, sau cum?!”. Îl liniştesc şoptindu-i pe sub hota atentă: „tu eşti fierbinte de-a dreptul…”.

Logica mea îmbârligată îmi spune că dacă o maşină poate fi sexy, este pasibilă de a fi şi contrariul, strict ca şi sens, nu ca valoare de adevăr. De ce nu spune nimeni, atunci, că McLaren F1 este lipsită de senzualitate sau că Lamborgini Diablo arată ca o frigidă pe tocuri? Ah, nu sună bine, chestiile astea se aplică în cazul laudelor, sport naţional neoficial al dătătorilor cu părerea şi-n ale cărui sferturi de finală doar ce mă aflu.

Pe când titluri bombastice, gen: „Fii fericită pe două roţi. Topul bicicletelor ce te echilibrează hormonal!”, „Best 100 romantic drills!” sau „Top 100. Cele mai erecte modele de drujbe”?

Screenshot_1Să-i spună careva autoarei că, atunci când vezi airbag-urile alea “obraznice”, cel mai probabil ai nasul deja spart, un ochi vânât şi o buză sângerândă.

Gata, mă culc, mon cher.

14 Comments

  • Lotus 2014-07-09 10:11 Reply

    Magazinul ăsta are un design foarte frumos. Și titluri atractive.

    Am intrat pe unul, avea două paragrafe, continuarea pe alt site. Am intrat pe al doilea, Șapte semne că nu e Făt-Frumos, chiar dacă pare!, ultimul semn: „te-a părăsit”. Deci îi bun, dacă te-a părăsit înseamnă că nu-i Făt-Frumos. Asta, evident, contrar aparențelor. Așa că nu mai are rost să visezi visătoare la o posibilă relație cu el, eventual una care să nu te dezamăgească. Să speri că poate se va îndrăgosti de tine, cândva, în viitor. Că mnoa, deja s-o îndrăgostit. În trecut. Sau așa ți-o zis el, nemernicu’! După care te-o și părăsit, și încă pentru scheletica aia ambulantă de se dădea cea mai bună prietenă a ta! Atenție: faptul că te-a părăsit nu trebuie trecut cu vederea. Ăsta e un semn. Îți spune ceva despre el. Am putea zice chiar profetic. Nu e o dovadă, nu e o realitate, nu e o evidență de necontestat: e un semn. Pentru că, nu-i așa, există atâtea femei care încă mai speră la Făt-Frumos după ce acesta le-a părăsit.

    Ceea ce-i perfect adevărat. Aceste femei există. Și ele constituie, printre altele, publicul acestor sfaturi.

    Legat de articolul cu mașinile, probabil se adresează bărbaților. Doar că a uitat să pună poze cu femei la volan, trebuia să ia exemplu de la showroom-urile pe care le menționează. Iar bogăția și coloratura de limbaj, vădit intenționate, par să constituie esența textului. De fapt, se dau niște poze și se cere să se creeze o garnitură textuală la ele, cu priză la public. Liber la încercat diverse stiluri. Cu atât mai mult cu cât articolul nu are un nucleu, o idee la bază. Că-i o galerie de imagini. Iar bani pentru o documentare serioasă, di uni tată?

    Așadar, trei articole-semn că site-ul pe care-l citești nu este blogul pe care-l cauți. Totuși, decât ziarele de știri scrise parcă de niște roboți… 🙂

    • Cudi 2014-07-09 16:44 Reply

      Lotus, nu citesc One.ro. de altfel nu blog, ci site-ul unei reviste pentru femei. Citeam stirile de pe mediafax, iar in stanga am remarcat reclama insistenta spre articolul cu pricina, pe care l-am citit in virtutea click-ului irosit. Si nu caut un blog anume, lecturez cu lejeritate ce prind pe nebatatoritele carari virtuale, cand m-apuca.

      • Lotus 2014-07-09 18:31 Reply

        A, ultima parte era generică, nu ți se adresa în mod special. Ceva de genul: trei semne pentru tine, dragă cititorule avid de texte de calitate, că site-ul pe care ai intrat nu se ridică la nivelul așteptărilor tale. Și cu o indicație gratuită la pachet: poate vei avea mai mult noroc dacă vei căuta pe bloguri. 🙂

        • Cudi 2014-07-09 21:14 Reply Author

          Depinde ce cauţi: informaţie sau emoţie.

          • Lotus 2014-07-10 01:20 Reply

            Nu prea acord merite jurnalismului, dar asta-i o altă discuție.

            • Cudi 2014-07-10 10:31 Reply

              Lotus, nici eu. Insa nu ma uit la tv, nu vad grupaje de stiri. Intru din cand in cand pe agerpres sau pe mediafax, sa vad ce se mai intampla.

            • Lotus 2014-07-10 13:56 Reply

              Nu ești singura care nu se uită la tv.

  • ketherius 2014-07-09 15:56 Reply

    Pe scurt, un articol prost, scris pompos si incercand sa se dea connaisseur. Patetic, adica.

    • Cudi 2014-07-09 21:19 Reply Author

      Si hilar.

  • abisurile 2014-07-09 18:56 Reply

    Ce fain ! Sa tôt incepi ziua cu una ca asta. Ca ti-am citit articolul “dis-de” si am avut toata ziua in cap obraznicaturile alea de airbaguri. Frumusete de textura, atingere dragalasa, material hotoman, culoare frumusica-foc, manca-o-ar mama pe ea de masinuta . 😉 Ce ziulica am avut, numai una si una , secundele s-au rostogolit ca si airbagul, obraznice si eu m-am uitat dupa ele cum trec…

    • Cudi 2014-07-09 21:18 Reply Author

      Eu am adormit razand pe tema airbag-urilor obraznice. Referitor la comparatia cu secundele, sa intelegem ca intamplarile de astazi te-au luat prin surpindere, aşa-i? :p

      • abisurile 2014-07-09 21:23 Reply

        Da, si nu taman in cel mai dragut si mai dragut mode posibil …

        • Cudi 2014-07-09 21:49 Reply Author

          Sper ca aveai pusa centura de siguranta.E mai importanta decat airbag-ul, indiferent cat de virtual, obraznic sau sexy s-ar dovedi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: