Fan Courier: ne întrecem cu melcii!

Dat fiind faptul că, de acum, ori de câte ori va veni vorba de curieratul rapid, voi face antireclamă Fan Courier-ului şi voi povesti în detaliu cât de neserioşi sunteţi, e cazul să vă explic de unde oftica mea.

În urmă cu vreo trei săptămâni, mi s-a trimis din Bucureşti, prin Fan Courier, un plic. Acesta a plecat dupămasa din capitală, iar a doua zi dimineaţa ajunsese deja la punctul de lucru din Hunedoara. Am primit încă de la prima oră mesaj pe telefon cum că expediţia urma să-mi fie livrată în intervalul orar 9 – 17. Plicul ce-l aşteptam conţinea documente importante de care aveam urgentă nevoie, aşa că am aşteptat întreaga zi sosirea curierului pentru a intra în posesia acestora. Pe la ora 16:30, văzând că nu mai apare nimeni, am sunat la numărul de contact al curierului, întrebându-l ce se întâmplă şi dacă mai avea să vină în ziua respectivă. Acesta m-a asigurat că va veni, negreşit, indiferent cât de târziu ar fi. Şi am aşteptat în continure, cum bine se intuieşte, în zadar. Pe la nouă seara l-am sunat, dn nou, dar nu a răspuns. A doua zi dimineaţa am aşteptat un telefon din partea Fan Curierului, însă, cum acesta a întârziat să dea vreun semn până către prânz, l-am sunat tot eu. La telefon, mi-a explicat că i s-a rupt maşina-n două cu o seară înainte şi de aceea nu a putut livra plicul. Ok, am continuat, şi cu expediţia mea cum rămâne? „Vă livrăm astăzi coletul, însă nu acum, ci târziu, spre seară.” În condiţiile date, l-am rugat să lase plicul la sediul din Hunedoara (la 14 km distanţă de adresa de livrare), pentru a-l ridica personal, în timp util. M-am necăjit pentru toată treaba asta, dar între timp mi-a trecut supărarea. Asta e, se mai întâmplă, mi-am spus. Chiar dacă din Bucureşti până în Hunedoara a parurs vreo 350 km în jumătate de zi, ultimii 14 până la destinaţie au fost teribil de grei, de i-a trebuit două zile să ajungă în mâna mea.

În urmă cu trei zile, din nou, din capitală a plecat spre adresa mea un alt plic, la fel de important. Ieri dimineaţă am primit sms de la Fan Courier cum că expediţia avea să-mi fie livrată în intervalul orar 9 – 17. Iarăşi am aşteptat întreaga zi degeaba, mizând pe eficienţa unei firme ce se consideră aptă pentru activitatea de curierat rapid. Am avut mereu telefonul cu mine la birou, în bucătărie, în baie, chiar şi pe budă. Surpriză, pe la ora 21 seara mi-a stat inima-n loc, citind următorul mesaj:

Screenshot_2014-08-14-16-20-42Cum altfel, m-au apucat toţi dracii. Astazi, de dimineaţă, l-am sunat din nou pe domnul curier. Ghiciţi ce mi-a spus: că i s-a stricat maşina, dar că va trimite o alta cât de curând cu plicul meu. Asta acum vreo şapte ore.

„Bine, d-le, dar imaginaţi-vă cum m-am simţit citind acest mesaj, după ce am aşteptat întreaga zi acasă coletul şi am lipsit de la lucru pentru a intra în posesia documentelor din el.” „Aaa, păi trebuia să le comunic celor de la Bucureşti că nu am putut să vă livrăm expediţia, dar nu le puteam spune că din cauză că s-a stricat maşina.” „D-le, aşa mi-aţi spus şi în urmă cu trei săptămâni, când aţi întârziat două zile cu livrarea coletului, că tot din cauza maşinii. Dar aveţi şi altele, nu-i aşa?” A rămas că vine astăzi cu plicul. Din nefericire pentru mine, este trecut de ora 17.

Întâmplarea face că în ultimele două luni am fost clienta mai multor firme de curierat: DHL, DHP, Fan Courier. Primele două au marcat performanţa de a livra colete în doar trei zile, de pe continentele America de Nord şi America de Sud, în mâna mea. Altfel spus, cât timp îi ia Fan Curier-ului îmi livreze un plic de la 14 km distanţă, DHL sau DHP îmi aduce, fără probleme, coletul de la 9000 km depărtare.

Stimaţi reprezentanţi Fan Courier, rapiditatea în livrarea coletelor sunt standardul înalt cu care vă lăudaţi şi de care noi, clienţii, avem nevoie când apelăm la serviciile voastre. Scuzele de genul „s-a stricat maşina” sunt de nivelul elevilor mediocri, care inventează fel şi fel de motive pentru a-şi justifica temele nefăcute. Pentru că o firmă de curierat ar trebui să dispună de diverse şi multiple mijloace de transport pentru a-şi derula activitatea, altfel nu îşi merită numele. Şi, mai presus de toate, ar trebui să puneţi accent pe satifacţia clientului, supremul care vă plăteşte, astfel încât nici unul dintre angajaţii companiei dumneavoastră să nu mai invoce scuze penibile de genul „nu puteam să le spun aşa ceva şefilor de la Bucureşti”. Cum e posibil, stimaţi reprezentanţi Fan Courier, să primesc eu, clientul, o explicaţie aberantă ca aceasta, ca răspuns unui mesaj telefonic mincinos din partea dumneavoastră?

Să vă fie ruşine.

Şi nu, plicul încă nu mi-a fost livrat.

Screenshot_4Am lăsat link spre acest articol şi pe site-ul Fan Courier.

Update: Acum câteva minute am primit un nou mesaj mincinos de la Fan Courier, cum că m-au căutat şi astăzi pentru livrarea coletului.

Screenshot_2014-08-14-21-46-50Ştim. Li s-a rupt maşina-n două, după ce-au lovit frontal un gândac extraterestru.

Update 15 august, ora 11: Am sunat la Bucureşti, departamentul Relaţii cu Clienţii Fan Courier. După ce am precizat numărul AWB, doamna de la celălalt capăt al firului mi-a spus că ei îi apare în sistem cum că am fost căutată de două ori acasă de curier, dar nu a fost găsit nimeni la adresa mea. I-am explicat că e o minciună, i-am redat detaliile convorbirii cu curierul şi scuzele acestuia de doi lei. A fost amabilă, a înţeles imediat că cei din Hunedoara justifică kilometri neparcurşi şi a rămas că îi va contacta şi le va solicita personal să efectueze astăzi, în cel mai scurt timp, livrarea. Aştept.

Update 15 august, ora 16: Expediţia nu mi-a fost încă livrată, am sunat din nou la Bucureşti, la Relaţii cu Clienţii. De data aceasta un domn m-a asigurat că va lua legătura cu Fan Courier Hunedoara pentru a-mi livra astăzi coletul. Peste o oră li se termină programul de lucru pe săptămâna asta.

Update 15 august, ora 18,30: Am primit nenorocitul de plic. A sunat curierul şi s-a înţeles cu mama să-i iasă în cale, la şosea (eu n-am vrut să mai discut cu el, scârbită fiind). A ieşit mama la drum, iar după 22 de minute de aşteptare s-a dus tata să o schimbe, că ea obosise. După alte 15 minute, a apărut şi curierul, care i-a explicat tatălui meu că în urmă cu două zile i s-a stricat maşina în Dâncu Mare, un sat din apropiere. “Şi l-ai crezut?”, l-am întrebat pe tata. A dat din cap că nu.

Aşadar, după patru zile de nervi, am intrat în posesia coletului. Acum ar trebui să le fiu recunoscătoare sau ceva de genul? Nici vorbă. Sper să nu mai am veci pururi de-a face cu Fan Courier Hunedoara. Acum este vineri seara, ceea ce speram să rezolv săptămâna asta s-a dus naibii. Cum spunea Tudor Chirilă? E pur şi simplu o realitate crudă.

36 Comments

  • Mihaela Cornoiu 2014-08-14 Reply

    Trebuia sa suni la sediul lor central cand a intarziat curierul prima data si sa spui ce probele ai, ca sa trimita alt curier, cu alta masina. Depinde peste ce angajat ai dat. Unii sunt tare mofturosi. Eu o singura data am avut probleme cu un angajat de la fan Curier pentru ca nu a vrut in nici un chip sa vina cu masina la sediul firmei unde lucrez ca sa nu aiba probleme si m-a asteptat in fata blocului meu, adica la adresa de livrare trecuta de mine in formular. Norocul meu este ca stau aproape de serviciu, asa ca am lasat totul balta la birou si mi-am miscat fizicul la adesa pe care eu am indicat-o. Nu stiu care este politica Fan curier, dar de exemplu Cargus, daca ii spun curierului alta adresa de livrare atunci cand ma suna, nu comenteaza si vine unde l-am rugat.

    • Cudi 2014-08-14 Reply

      Mihaela, eu nu mai apelez la serviciile Fan Courier. Uite, e trecut de sapte seara, e dusa si ziua de azi. E prea de tot.

  • Lotus 2014-08-14 Reply

    Experiența mea cu Fan Courier este cam în felul următor: făcută cămandă azi, mesaj că ajunge coletul mâine pe la 10. Mâine dimineață sunat agentul de livrare (al cărui număr stă la loc de cinste în agenda mea telefonică) și înțeles cum și unde ne putem întâlni pentru a-mi ridica coletul, în jur de ora 12. Făcut compromis (el are de auns la un magazin din zonă, eu cobor la acel magazin) și ridicat coletul conform înțelegerii telefonice dintre noi. La întâlire, tipul – unt tip de altfel simpatic – plângându-se de cât de aglomerat e și pe unde mai are de ajuns. Ceea ce-mi pare adevărat.

    N-aș putea zice că am motive de plângeri, întotdeauna mi-am ridicat coletele la timp, a doua zi sau peste weekend, în funcție de când am plasat comanda. Dar nici n-am așteptat să-mi bată ei la ușă, nici nu știu când ar fi făcut-o.

    • ketherius 2014-08-14 Reply

      In banii pe care ii taxeaza pentru trimitere, ei au un termen pentru a livra. In primul rand, trebuie sa respecte termenul.

      In al doilea rand, ei trebuie sa aduca trimiterea acolo unde a spus expeditorul sa o aduca. In alta parte o pot aduce/lasa numai si numai daca destinatarul suna si cere. De unde tupeul asta, sa ma sune si sa imi zica: “auzi, fraiere, n-am chef sa vin la tine, vino tu la mine” ? A?

      Adica, ce obligatie am eu, client, sa ii fac lui (companie/angajat) viata mai usoara sau munca mai ieftina? Compania a cerut bani pentru livrare, angajatul primeste salariu sa livreze. De ce trebuie clientul sa le faca viata usoara sau sa le scuteasca din banii de transport?

  • Cudi 2014-08-14 Reply

    Lotus, si eu am vorbit cu agentul si a ramas ca vine in cursul zilei, fara a specifica o ora. In alta ordine de idei, ceea ce povestesti tu e offtopic. Daca as fi surdo muta si nu as putea discuta cu curierul, ar fi indreptatita firma de curierat rapid sa-mi intarzie coletul mai mult de 48 de ore, in cursul saptamanii? In alta ordine de idei, clientul plateste anumite servicii unei firme pe care aceasta, contracost, le onoreaza. Pentru asta nu trebuie sa fii sociabil, empatic cu nevoile curierului etc. E vorba de seriozitate.

  • Lotus 2014-08-14 Reply

    Eu nu contest ce ziceți voi. Și ai dreptate Cudi, sunt offtopic: nu discut despre diverși agenți ai firmei de curierat. Ci despre faptul că într-o lume imperfectă, mai dai și tu din coate să-ți atingi țelurile, chiar dacă teoretic n-ar fi nevoie s-o faci, că doar de aia ai plătit suma aia de bani, să-ți livreze coletul la ora și adresa stabilită. Așa că da, am sunat o dată, de două ori, de trei, m-am deplasat și eu puțin dar mi-am luat pachetul într-un interval de timp mai mult decât rezonabil. Dacă aț fi așteptat acasă, posibil să fi avut experiența voastră, nu zic nu.

    Asta evident nu-i disculpă pe cei care nu dau dovadă de responsabilitate în meseria lor și nu anulează esența articolului tău. Ci spune doar că dacă chiar îți dorești sau ai nevoie de ceva, mai insiști și tu puțin uneori. Că na, nu-i o lume ideală.

    • Cudi 2014-08-14 Reply Author

      In contextul dat, serviciile DHL si DHP par a fi desprinse dintr-o lume ideala. Insa, voila, nu toti sunt profesionisti.

    • ketherius 2014-08-14 Reply

      Adica tie ti se pare normal ca un contract sa fie incalcat, un serviciu platit sa nu nu fie oferit si, in plus, sa fie tot sarcina ta sa insisti si sa depui efort ca acel serviciu sa fie oferit, totusi, cu intarziere?

      • Cudi 2014-08-14 Reply Author

        Am pus un update la articol. Cum e posibil sa minti in halul asta? Cum?

        • ketherius 2014-08-15 Reply

          Pai s-a scos de mers la gratar in weekend. De doua ori cate 28 de km – ca el a pus ca a venit la tine si nu erai acasa, deci sefii de lal Bucuresti se asteapta sa fie consumati kilometrii – numa’ bine de mers cu familia la iarba verde.

    • Lotus 2014-08-14 Reply

      Normal, poate că da. Pentru că multe lucruri se petrec așa, deci aș putea zice că asta e condiția lor firească. Corect, în nici un caz. Dar fiind plasat într-o lume în care normalitatea frizează absurdul, te adaptezi.

      • ketherius 2014-08-15 Reply

        Exista si firme de curierat pentru care normalitatea este sa faca ce au promis, sa livreze cand au promis.

        Cu firme de toata jena, cum e Fan Courier, nu trebuie sa lucrezi nici in ruptul capului, sa fie boicotati pana dau faliment sau isi lucreaza cum trebuie. Cu clienti ca tine, nici o speranta de mai bine.

        Ca fapt divers, Fan Courier nu are pagina de reclamatii, cum au majoritatea.

      • Lotus 2014-08-15 Reply

        Păi dacă nu trebuie să lucrezi cu ei, de ce primește Cudi un colet prin ei? Iar pentru mine asta a fost cea mai bună alternativă. Mai bună decât să stau acasă și să aștept să mi-l aducă un alt agent de la o altă firmă. Că mă consta simțitor mai mult. În plus, nu știu dacă nu mi l-ar fi adus și ăștia la ușă. Doar că nu am stat niciodată să aștept după ei.

        • ketherius 2014-08-15 Reply

          Ia ghici, de ce? Hai, nu e asa greu.

        • Cudi 2014-08-15 Reply Author

          Lotus, evident ca ii voi evita pe viitor. Legat de disponibilitatea ta de a-i intampina prin cutare loc, ca sa nu mai astepti dupa ei, tind sa cred ca locuiesti intr-un oras mare si-ti este la indemana sa le iesi in cale. In schimb, adresa mea de corespondenta e la ai mei, intr-un sat. Dar astea sunt detalii care chiar nu conteaza. Daca nu ar fi mintit, daca m-ar fi anuntat ca le este peste mana sa imi livreze plicul, daca ar fi explicat cu bun simt ca nu imi vor putea aduce expeditia in doua zile, poate nu eram intr-atat de suparata. Dar ei sunt nesimtiti. Si nu cred ca aia de la Bucuresti au idee ce magarii fac Fan Courier Hunedoara. Ei bine, sa stie acum.

          • Lotus 2014-08-15 Reply

            Da’ aici susțin 100% ideea de a-i reclama. Dacă se comportă așa, telefon urgent la București: uitați ce mesaj am primit și ieri și azi, coletul încă n-a apărut iar asta-i a doua oară. Încă o dată: eu nu le luam apărarea mai sus.

            Nu locuiesc într-un oraș mare dar este lângă mine un magazin la care cei de la Fan Courier transportă colete foarte des. Altfel, e adevărat că ți-ar fi mai greu să te deplasezi dintr-un sat (nu m-am gândit la varianta asta).

            • Cudi 2014-08-15 Reply Author

              Am mai adaugat un update dupa ce am sunat la Bucuresti.

  • molie 2014-08-14 Reply

    🙂 Oriunde cu placere!

    • Cudi 2014-08-15 Reply Author

      Mda. Oriunde, cu aceeasi placere. Of, Doamne.

  • rudia2014 2014-08-15 Reply

    Vaaaaiiii! 🙁
    Adevărul e că atunci când te grăbești, ai sări la beregata lor puțin!

    • Cudi 2014-08-15 Reply Author

      Acum mi-au adus plicul. In ceasul al 13-lea, respectiv vineri seara, la ora 18,30. Fiind vorba de acte, aveam nevoie de ele in timp util. Acum trebuie sa astept pana luni. Oricum, sunt foarte dezamagita de ei.

      • rudia2014 2014-08-15 Reply

        Ai şi de ce!!!
        Nu înțeleg, totuşi, de ce-şi bat joc de reputația lor…Păcat! 🙂

        • ketherius 2014-08-16 Reply

          Mentalitate romaneasca – “lasa, ca nu afla nimeni, ii mint un pic, ii duc cu vorba, pana la urma dau si pachetele, ma rezolv si eu”. Daca lumea ar reclama cu promptitudine magariile acelui sofer, ar fi inlocuit.

          • rudia2014 2014-08-16 Reply

            Dacă lumea ar reclama…cred că s-ar redresa şi şoferul.
            Din ce în ce mai mulți neserioşi şi delăsători…nu ştiu de unde moştenim/căpătăm mentalitățile astea…

  • Traian 2014-09-24 Reply

    Ieri , am primit si eu mesaj de la dansii ca-mi vor livra in intervalul 9-17 , nici vorba de asa ceva , am stat toata ziua cu tel langa mine si azi dimineata intrai pe site-ul curierului la AWB si la status imi aparea “contactat” la 20:16 min in ziua livrarii, desi n-am primit un telefon de la ei intreaga zi .

    • Cudi 2014-09-24 Reply Author

      Bataie de joc. Mesajul ala il trimit doar sa se scoata basma curata in fata sefilor. Sefii ar trebui informati, pentru ca mai apoi sa ia masuri. Respectiv sa concedieze personalul care isi bate joc de clienti sau sa scoata atributul “rapid” din sintagma “curierat rapid”.

  • Fan Curier a taxat transportul de 2 ori 2014-12-09 Reply

    Fan Courier mi-a taxat de 2 ori transportul. Plus ca au ajuns cu pachetul dupa o saptamana si jumatate

    • Lotus 2014-12-09 Reply

      Păi cu cât întârzie mai mult, cu atât drumul e mai greu și te taxează în plus.

      • Cudi 2014-12-09 Reply Author

        Mai, Lotus. Cand tipii astia nu vin intentionat cu pachetul, pentru ca sunt niste angajati delasatori, si tie-ti taxeaza de doua ori pachetul pentru a ti-l livra la o adresa pe care, in cele din urma, o nimeresc, ce mai conteaza greutatea drumului? Daca adresa de livrare se afla deja in campul de lucru asumat de Fan Courier (asta insemnand ca isi asuma responsabilitatea de a livra rapid o expeditie in respectiva raza teritoriala), cum naiba sa-ti taxeze de doua ori pachetul, cand la adresa respectiva a fost mereu cineva acasa ca sa preia coletul?

        • Lotus 2014-12-09 Reply

          Bine. Mă mut pe un blog unde se poate glumi.

      • ketherius 2014-12-09 Reply

        Cand ai primit chitanta de la Fan Curier, s-a incheiat un contract al carui obiect este transportul pachetului la destinatie contra sumei de bani primita.

        Nu exista nici o baza legala pentru a taxa ulterior transportul. Este ca si cum ai plati pentru o paine, apoi, cand sa pleci, ti-ar mai cere bani ca e zapada pe jos. Ti se pare normal? Cred ca tie ti se pare…

        • Lotus 2014-12-09 Reply

          Mă mut de două ori pe un blog unde se poate glumi.

          • Cudi 2014-12-09 Reply Author

            Acum nu te supara, accepta si tu faptul ca e posibil sa fi facut o gluma proasta, mai ales ca publicul nu e tocmai fan Fan Courier.

          • Lotus 2014-12-09 Reply

            De ce să mă supăr? E un haz de necazul păgubitului, dar fără intenții ostile. Eu am râs când am scris.

  • Fan Curier - cea mai proasta firma de curierat 2016-07-05 Reply

    Asa astept si eu acum. Sambata a fost trimis si eu am zis ca o sa vina luni sau marti ( adica azi ). Nici vorba. Doamne Ajuta sa vina maine. Si li se mai spune Curier Rapid. Ar trebui sa ajunga in maxim 48H, iar la mine au trecut.

    • Cudi 2016-07-05 Reply Author

      Ar cam trebui scoşi de pe piaţă. Dat fiind faptul că nu respectă timpii autoasumaţi de livrare, de ce naiba nu spun de la bun început că livrează coletele în 3,4 zile lucrătoare?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: