Bune practici pentru talentele cu aspiraţii jurnalistice ale zilelor noastre

Nu faptele contează, ci părerea ta!

Omul de rând se va plictisi în faţa unor relatări de fapte, e grăbit şi nu are timp să extragă esenţa mesajului tău. Fii explicit în prezentarea propriei tale opinii faţă de un anume subiect şi nu lăsa corvoada concluziei în cârca bietului cititor!

Mizează pe un singur punct de vedere!

Pe cine crezi că interesează toate punctele de vedere  faţă de un subiect controversat? Şi cum să le înghesui într-un singur material, când miezul e perspectiva ta?! Fiecare părere cu abordarea ei, opiniile altor părţi implicate într-o dispută pot aştepta, pentru a nu obosi cititorul. Vorba aia, eşti blogger / jurnalist, nu psiholog să asculţi confesiunile tuturor părţilor implicate.

Informaţiile sunt importante, nu sursa lor!

Un material bine documentat va cuprinde declaraţii, imagini din n surse, respectiv o muncă titanică de colectare a informaţiilor de pe Google. Link-urile către sursele originale nu fac decât să exaspereze cititorul (posibil şi să sugereze subtila oroare cum că ai fi un copy-paste-ist) şi, mai rău, să-ţi semnalizeze propriul material drept spam. Cel mai bine, fără link. Şi modifică cu încredere orice poză de pe net, de altfel fadă fără preţioasa ta atingere personală. În Photoshop.

Apartenenţa la prestigioasa societate a jurnaliştilor online deschide uşi. Profită de asta!

Inaugurări de magazine sau restaurante-n mall-uri (mai ales restaurante), drive test la nu ştiu ce reprezentanţă auto, mocasini contra link, petreceri c-o măslină-n scobitoare sau film nou la cinema? Nu rata nimic şi profită din plin de prestigiul pe care funcţia de generator de opinii subiectiv-pozitive ţi-o oferă! Influenţa ta e direct proporţională cu numărul de vizualizări, de altfel setabil din panoul de administrare.

Promovează oameni de afaceri drăguţi cu tine!

Doar astfel omul de rând poate înţelege valoarea binefăcătorilor tăi, recompensaţi, cine ştie, cu câte un vot la nevoie. Trebuie exploatate toate ocaziile în care poţi să faci propagandă bunilor tăi samariteni, materialele publicitare fiind recomandate a-ţi înţesa textele, video-urile etc.

Nu adevărul vinde, ci povestea

Ţine minte că prezumţia de nevinovăţie nu se-aplică şi-n activitatea ta, lasă-te inspirat de flacăra conspiraţionismului şi creează poveşti memorabile, demne de bârfa intervievatelor de la Prahova TV. Fii tu cel / cea care dă naştere zvonului şi lasă neutralitatea în seama celor lipsiţi de ambiţii.

Zvonurile sunt mană cerească în ascensiunea ta profesională!

Tot ceea ce presupui tu trebuie viralizat, pe cât posibil. Mai ales când ajunge la urechile tale 2.0. un zvon cu potenţial, pe care îl vei da mai departe, condimentat cu speculaţiile de rigoare, drept adevăr dovedit. Verificarea din trei surse e old school, în epoca vitezei câştigă cine anunţă primul, nu ce.

Update Lotus:

Titlul atrage cititorul!

Oricât de bun ar fi articolul tău, nimeni nu-l va putea aprecia fără ca mai întâi să intre pe el. Iar într-un univers virtual înțesat de ziare și bloguri, este foarte dificil să atragi atenția cititorului spre articolul tău. De aceea, pune-ți toată creativitatea și imaginația în conceperea unui titlu cât mai incitant!

Fii eficient!

Alocă-ți timpul în mod inteligent, fără să-l risipești pe lucrurile care nu contează! De exemplu, dacă cititorul a dat click pe titlu și a intrat pe articolul tău, atunci contorul de trafic a înregistrat deja o vizită / un unic! Contorul de trafic nu înregistrează și timpul petrecut pe site!

 

2 Comments

  • Lotus 2016-06-27 Reply

    Titlul atrage cititorul!

    Oricât de bun ar fi articolul tău, nimeni nu-l va putea aprecia fără ca mai întâi să intre pe el. Iar într-un univers virtual înțesat de ziare și bloguri, este foarte dificil să atragi atenția cititorului spre articolul tău. De aceea, pune-ți toată creativitatea și imaginația în conceperea unui titlu cât mai incitant!

    Fii eficient!

    Alocă-ți timpul în mod inteligent, fără să-l risipești pe lucrurile care nu contează! De exemplu, dacă cititorul a dat click pe titlu și a intrat pe articolul tău, atunci contorul de trafic a înregistrat deja o vizită / un unic! Contorul de trafic nu înregistrează și timpul petrecut pe site!

    • Cudi 2016-06-27 Reply Author

      Bine completat, Lotus. Am pus update.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: